xp i nieaktywne pole nazwa uzytkownika
Dex
2004-11-15 09:12:25 UTC
przy probie wejscia na zasob sieciowy '\\serwer\public' moj XP HOME
pokazuje okienko logowania w ktorym "Nazwa uzytkownika == Go¶æ" i pole jest
zachmurzone (nieaktywne)

Ten zasob sieciowy istotnie jest na haslo, ale login jest zupelnie inny niz
proponowany przez XP

co mam zrobic zeby pole "nazwa uzytkownika" bylo aktywne ? chce wpisac
poprawny login w to miejsce....

TIA
glappo
2004-11-15 10:32:07 UTC
Post by Dex
przy probie wejscia na zasob sieciowy '\\serwer\public' moj XP HOME
pokazuje okienko logowania w ktorym "Nazwa uzytkownika == Gość" i pole jest
zachmurzone (nieaktywne)
Ten zasob sieciowy istotnie jest na haslo, ale login jest zupelnie inny niz
proponowany przez XP
no jakby to ujac, w xp home mozna tylko udostepniac przez konto goscia,
zerknij sobie:
http://banita.pl/konf/smbudostwinxp.html
np. zmienic windows xp z home na prof ;-)
Dex
2004-11-15 10:56:50 UTC
Post by glappo
no jakby to ujac, w xp home mozna tylko udostepniac przez konto goscia,
http://banita.pl/konf/smbudostwinxp.html
nie nie.... ja nie chce UDOSTEPNIAC, ja chce wejsc z XP HOME -> na
\\SERWER\PUBLIC

powinno sie pokazac okienko logowania
------------------
Nazwa uzytkownika:
Haslo:
------------------

z tym ze u mie "nazwa uzytkownika" jest nieaktywne :(

[...]
to nie jest rozwiazanie... zreszta mam orginal XP HOME
Dex
2004-11-15 12:10:45 UTC
Post by Dex
nie nie.... ja nie chce UDOSTEPNIAC, ja chce wejsc z XP HOME -> na
\\SERWER\PUBLIC
powinno sie pokazac okienko logowania
------------------
znalazlem w archiwum odpowiedz:

http://www.google.pl/groups?hl=pl&lr=lang_pl&c2coff=1&threadm=b33fog%24rei%241%40news.onet.pl&rnum=4&prev=/groups%3Fq%3Dhas%25C5%2582a%2Bxp%2Bsieciowe%2
Bgroup:pl.comp.os.*%26hl%3Dpl%26lr%3Dlang_pl%26c2coff%3D1%26scoring%3Dr%26se
lm%3Db33fog%2524rei%25241%2540news.onet.pl%26rnum%3D4
glappo
2004-11-16 18:04:19 UTC
Post by Dex
nie nie.... ja nie chce UDOSTEPNIAC, ja chce wejsc z XP HOME -> na
\\SERWER\PUBLIC
powinno sie pokazac okienko logowania
z tym ze u mie "nazwa uzytkownika" jest nieaktywne :(
ups nie dokladnie przeczytalem
generalnie za ta sytuacje bym obwinial serwer na ktory chces zsie
polaczyc czyli ze np. posiada on udostepnienie/uwierzytelnanie na
poziomie zasobow lub wymusza logowanie na goscia
kolejna mozliwosc to masz juz nawiazana sesje z serwerem na tego
uzytkownika (gosc) a probujesz sie dostac do zasobu do ktorego to konto
(czyli gosc) nie ma uprawnien
Dex
2004-11-17 09:34:57 UTC
Post by glappo
[...]
serwer samba, security = USER

po formacie i installce HOME XP -> pierwsze logowanie bylo ok, potem
zmieniam nazwe uzytkownika i/lub tworze nowego, to mam juz zachmurzone pole
"nazwa uzytkownika" i gosc

mysle ze HOME XP zapamietuje loginy i hasla do zasobow sieciowych... ale nie
w 'panel sterownia' > 'konta uzytkownikow' > 'user' > 'zarzadzaj moimi
haslami sieciowymi' tylko chyba gdzie indziej....

na razie poradzilem sobie inaczej zeby na sambe wejsc, wymuszam 'nazwe
uzytkownika' w ten sposob (z shella)

c:\ net use P: /USER:zosia ..... /yes
glappo
2004-11-21 18:38:54 UTC
Post by Dex
[...]
a spróbuj ewentualnie jeszcze w opcjach internetowych w
panelu sterowania wybierz Zabezpieczenia, nastepnie strefe np.
intranetowa i masz: Uwierzytalnianie uzytkownika i wybierz -
Pytaj o nazwe użytkownika i haslo
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk
2004-11-24 09:50:22 UTC
serwer samba, security = USER po formacie i installce HOME XP -> pierwsze
logowanie bylo ok, potem zmieniam nazwe uzytkownika i/lub tworze nowego,
Gdzie? na serwerze czy na hoście z XP HE?
to mam juz zachmurzone pole "nazwa uzytkownika" i gosc
Host z XP HE próbuje się zalogować na serwer używając loginu i hasła
aktualnie zalogowanego użytkownika. Jeśli serwer odrzuci taką próbę to
próbuje się logować "na gościa".
[...] na razie poradzilem sobie inaczej zeby na sambe wejsc, wymuszam
'nazwe uzytkownika' w ten sposob (z shella)
c:\ net use P: /USER:zosia ..... /yes
A czy para login/hasło użyta przez Ciebie do powyższego skryptu jest
_identyczna_ z używaną do zalogowania się do systemu XP HE?
--
Regards
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk