Problem z kartą sieciową - Realtek
texand
2005-06-19 13:28:45 UTC
Witam serdecznie !!
System win XP z SP2.
Mam problem z uzyskaniem połączenia sieciowego poprzez kartę sieciową
Realtek RTL8139 PCI FAST ETHERNET NIC. Wszystkie dane dotyczące
połączeń są prawidłowo wpisane tj IP, Brama, Maska, DNS.
Fizycznie w komputerze siedzi karta Realtek RTL8139 PC, natomiast po
skonfigurowaniu łącza dostaję taki komunikat:

Adres IP XXX.XXX.XX.XX wprowadzony dla tej karty sieciowej jest już
przypisany w tym komputerze innej karcie Realtek RTL8129 PCI FAST
ETHERNET NIC. Karta "Realtek RTL8129 PCI FAST ETHERNET NIC" jest
ukryta dla folderu Połączenia sieciowe, ponieważ nie znajduje się
fizycznie w komputerze lub jest niedziałąjącą kartą starszego
typu. Jeśli ten sam adres zostanie przypisany obu kartom i obie
zostaną uaktywnione, tylko jedna będzie działać z tego adresu. Może to
doprowadzić do niepoprawnej konfiguracji systemu.

Nie wiem skąd w systemie wzięła się karta sieciowa z numerkiem
"8129"!!.

Próbowałem czyścić system ze sterowników, odinstalowałem to co
system widział, czyli dobrą kartę ...8139...
Czyściłllem rejestr z wpisów dotyczących tej starszej karty.
Proszę o pomoc - jak wyrzucić z systemu tą "nie znajdującą się w
systemie kartę ? W tej chwili nie działają mi żadne połaczenia
sieciowe.

Pozdrawiam, texand
Stoout
2005-06-19 14:30:08 UTC
Post by texand
Witam serdecznie !!
Nie wiem sk±d w systemie wziê³a siê karta sieciowa z numerkiem
"8129"!!.
Próbowa³em czy¶ciæ system ze sterowników, odinstalowa³em to co
system widzia³, czyli dobr± kartê ...8139...
Czy¶ci³llem rejestr z wpisów dotycz±cych tej starszej karty.
Proszê o pomoc - jak wyrzuciæ z systemu t± "nie znajduj±c± siê w
systemie kartê ? W tej chwili nie dzia³aj± mi ¿adne po³aczenia
sieciowe.
A mo¿e masz karte sieciow± wbudowan± w p³yte i w³±czon± w biosie?

Stoout
WoDzU
2005-06-19 17:26:37 UTC
Post by texand
[...]
Nic się nie dzieje przypadkowo. Po prostu na 100% miałeś wcześniej
zainstalowaną w systemie taką kartę, która miała przypisany ten sam adres
IP. Nie wiem jakie są jeszcze sposoby poradzenia sobie z tym problemem,
na pewno skuteczne byłoby wciśnięcie tejże karty spowrotem do PCI i po
uruchomieniu windowsa wyrzucenie jej sterowników. Ale coś mi mówi, że
jest prostszy sposób na to :-) ale tu dam szansę wykazania się specom od
rejestru - założę się, że Piotrek Palusiński będzie wiedział jak to
zrobić! Piotruś... no to Cię wkopałem stary :D

BTW Trzeba też pamiętać, że zawsze Cię ratuje format texand ;)
--
<>>>>>>>> \/\/<>|>Z[_] <<<<<<<<>
#_Palomino 1700+ ; KT7H+Gigabyte_#
#_Caviar WD1600JB ; LG GSA-4163B_#
texand
2005-06-19 18:00:50 UTC
A może masz karte sieciową wbudowaną w płyte i włączoną w biosie?
Stoout
Nie, karta nie jest wbudowana na płycie głównej i nie jest włączona ta
funkcja w BIOS'ie.
???
Pozdrawiam, texand
texand
2005-06-19 18:11:52 UTC
Post by WoDzU
[...]
Jasne, nic nie dzieje się przypadkowo, pewnie coś nie tak zrobiłem,
ale jedno wyjaśnienie: w moim komputerze nigdy fizycznie nie było
karty ...8129..., więc naprawdę nie wiem skąd taka rzecz ma
miejsce. Nie uaktualniałem też sterowników do mojej karty, tej, która
siedzi fizycznie w komputerze. Ot, tak,jednego dnia działa, drugiego
już nie. Jedyne co mogę podejrzewać to to, że mam ustawione
automatyczne uaktualnianie systemu ??
Pozdrawiam, texand
WoDzU
2005-06-19 20:31:31 UTC
Post by texand
[...]
Jesteś pewien? Tylko Ty masz dostęp do tego komputera?
Post by texand
Pozdrawiam, texand
Również
Michał Biek
2005-06-19 22:02:43 UTC
texand log:
[...]
Post by texand
[...]
Gdybyś miał autoaktualizację OSa to nie miałbyś takiego problemu.
IMHO czas wielki na aktualizację sterowników albo sprawdzenie karty na innym
PC.
Piotr Smerda
2005-06-20 03:26:21 UTC
Post by Michał Biek
[...]
Post by texand
[...]
AutoUpdate nie ma żadnego związku z usuwaniem urządzeń. Owszem, pojawiają
się na AU aktualizacje sterowników jednak nie do wszystkich urządzeń.
Wyciągnięcie karty bez usunięcia jej konfiguracji sieciowej i włożenie
nowej karty pociągnie za sobą taki problem jak opisał autor wątku.
Miałem kilka razy podobny problem i pomagało kasowanie odpowiednich wpisów
w rejestrze.
Piotrek
Piotr Smerda
2005-06-20 03:29:29 UTC
Post by texand
Post by WoDzU
[...]
Nie musiałeś mieć karty która się nazywa "8129" :) Wystarczy że np jakaś
karta ma/miała chipset 8129 i system zainstalował sobie do niej sterowniki.
Możesz też poszukać tej karty w Device Manager z uaktywnioną opcją "Show
hidden devices".
Piotrek
PAndy
2005-06-20 11:36:44 UTC
Nic siê nie dzieje przypadkowo. Po prostu na 100% mia³e¶ wcze¶niej
zainstalowan± w systemie tak± kartê, która mia³a przypisany ten sam
adres
IP. Nie wiem jakie s± jeszcze sposoby poradzenia sobie z tym problemem,
na pewno skuteczne by³oby wci¶niêcie tej¿e karty spowrotem do PCI i po
uruchomieniu windowsa wyrzucenie jej sterowników. Ale co¶ mi mówi, ¿e
jest prostszy sposób na to :-) ale tu dam szansê wykazania siê specom
od
rejestru - za³o¿ê siê, ¿e Piotrek Palusiñski bêdzie wiedzia³ jak to
zrobiæ! Piotru¶... no to Ciê wkopa³em stary :D
BTW Trzeba te¿ pamiêtaæ, ¿e zawsze Ciê ratuje format texand ;)
Jasne, nic nie dzieje siê przypadkowo, pewnie co¶ nie tak zrobi³em,
ale jedno wyja¶nienie: w moim komputerze nigdy fizycznie nie by³o
karty ...8129..., wiêc naprawdê nie wiem sk±d taka rzecz ma
miejsce. Nie uaktualnia³em te¿ sterowników do mojej karty, tej, która
siedzi fizycznie w komputerze. Ot, tak,jednego dnia dzia³a, drugiego
ju¿ nie. Jedyne co mogê podejrzewaæ to to, ¿e mam ustawione
automatyczne uaktualnianie systemu ??
Pozdrawiam, texand
Nie musia³e¶ mieæ karty która siê nazywa "8129" :) Wystarczy ¿e np jaka¶
karta ma/mia³a chipset 8129 i system zainstalowa³ sobie do niej
sterowniki.
Mo¿esz te¿ poszukaæ tej karty w Device Manager z uaktywnion± opcj± "Show
hidden devices".
Albo poszukac w rejestrze 8129... i usuwac wszystkie wpisy zwiazane z
realtek 8129... tylko warto zrobic kopie rejestru :D
Michał Biek
2005-06-20 15:16:33 UTC
Post by Piotr Smerda
[...]
AutoUpdate nie ma żadnego związku z usuwaniem urządzeń. Owszem, pojawiają
się na AU aktualizacje sterowników jednak nie do wszystkich urządzeń.
[...]
Pojawianie się i znikanie świadczy raczej IMHO albo o błędach sterowników
albo wadliwości samej karty albo amatorskiej :-) zmianie adresu MAC ...
BTW tak się składa, że akurat do tej karty aktualniejszy sterownik jest
dostępny przez WU.
Kto mi skasował sig?!
Michał Biek
2005-06-20 16:32:38 UTC
Post by Piotr Smerda
[...]
Miałem kilka razy podobny problem i pomagało kasowanie odpowiednich wpisów
w rejestrze.
Innym kilka razy pomogła zmiana slota...
Kto mi skasował sig?!
Piotr Smerda
2005-06-20 17:33:12 UTC
Post by Michał Biek
Post by Piotr Smerda
[...]
[...]
Oj chyba nie masz racji.
"Znikanie karty" i blokowanie adresu IP jest rzeczą normalną jeśli nie
usuniemy wcześniej ustawiń dla karty - jeśli karta pobiera adres z DHCP to
nie pozostawia wpisów w rejestrze. 2 karty (nawet jeśli jedna z nich już w
komputerze nie rezyduje) nie mogą mieć tego samego adresu IP, aczkolwiek w
niektórych przypadkach można łączyć 2 karty tak by były widziane jako jedna
(teaming).
A co do sterownika - możliwe że jest ale zmiana sterownika nie powinna
wpływać na znikanie karty z Device Managera
Piotrek
Piotr Smerda
2005-06-20 17:35:40 UTC
Post by Michał Biek
Post by Piotr Smerda
[...]
Miałem kilka razy podobny problem i pomagało kasowanie odpowiednich wpisów
w rejestrze.
Innym kilka razy pomogła zmiana slota...
Pomogła? Hmmm jakieś przykłady możesz podać?
Bo z moich doświadczeń wynika co innego. Nawet jeśli przełożę kartę do
innego slotu to system zobaczy to już jako "nową" kartę i poprosi o
przypisanie innego adresu. Po "powrocie" do "pierowtnego" slotu także
różnie było - czasami nie było problemów, innym razem był problem.
Piotrek
Michał Biek
2005-06-20 18:01:54 UTC
Piotr Smerda log:
[...]
Post by Piotr Smerda
Bo z moich doświadczeń wynika co innego.
Piotrek, nie licytujmy/spierajmy się!
IMHO propozycje siakieś mniej więcej są i niech <texand> próbuje. Może
zacząć od Twoich (lepszych ;-)
Kto skasował mi sig?!
j_marek
2005-06-22 00:15:41 UTC
W wiadomości: ***@40tude.net,
[...]
Post by WoDzU
[...]

Sposób na odinstalowanie kart sieciowych widma:

1. Usunąć karty sieciowe, które się da z menadżera urządzeń. Czy
odinstalować działające urządzenia.

2. Rejestr:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Network\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Należy usunąć wszystkie podklucze. Każdy taki GUID to osobna karta /
połączenie. Podklucz Descriptions też bym usunął.

3. Restart komputera.

Ten sposób usuwa wpisy z rejestru na temat kart widm. Nie usuwa plików na
dysku, ani ewentualnie innych wpisów w rejestrze wykorzystywanych przez
sterowniki. Ważne jest aby najpierw usunąć wszystkie działające karty
ponieważ informacje o nich także byłyby usunięte. Dlatego także pewno warto
zrobić jakiś backup.

O ile pamiętam opracowałem to metodę za pomocą własnych eksperymentów. Nie
przypominam sobie aby gdzieś znalazł ją w sieci.
Marek Janaszewski
[ j_marek(małpa)gazeta(kropka)pl ]
[ == USUN_TO. z adresu == ]