Instalacja Windows 8 na starym komputerze - pomocy
wyjadacz
2012-11-03 13:40:17 UTC
Mam problem z instalacją systemu Windows 8 na starym komputerze.

Przy próbie instalacji z płyty DVD, dostaję taki oto komunikat:

---

Your PC needs to restart.
Please hold down the power button.
Error Code: 0x0000005D
Parameters:
0x030F0209
0x756E6547
0x49656E69
0x6C65746E

---

Płyta główna: Abit IC7 (Intel i875P-ICH5)
Procesor: Intel Pentium 4 (Northwood, Socket 478 mPGA)
Pamięć: 2 kości x 512 MB pracujące w trybie Dual Channel

Wiem, że instalacja na tym sprzęcie jest możliwa!

Z powodzeniem zainstalowałem kiedyś jakąś testową wersję tego systemu,
więc wersja finalna też się powinna zainstalować, ale jakoś nie chce...
Dlaczego? Co z tym zrobić?

Proszę o pomoc!
R.e.m.e.K
2012-11-03 14:40:59 UTC
Post by wyjadacz
Mam problem z instalacją systemu Windows 8 na starym komputerze.
Proszę o pomoc!
Juz na innej grupie dostales dobra odpowiedz, dzwon i pytaj, w koncu za to
zaplaciles!

tel. 0 801 802 000
--
pozdro
R.e.m.e.K
wyjadacz
2012-11-03 15:28:58 UTC
Post by R.e.m.e.K
Post by wyjadacz
[...]
Tyle tylko, że ja dopiero przymierzam się zakupu pudełkowej wersji
Windows 8. Wersja, którą próbuję zainstalować, to wersja Trial
(udostępniona przez Microsoft), więc... na pomoc Microsoftu raczej nie
mogę liczyć...

Może jednak znajdzie się ktoś na grupie, kto wie, jak problem rozwiązać.
R.e.m.e.K
2012-11-04 19:42:52 UTC
Post by wyjadacz
Post by R.e.m.e.K
[...]
Dlaczego nie mozesz liczyc? Myslisz, ze Microsoftowi nie zalezy na nowych
klientach? Dodam na marginiesie, ze ich infolinia nie weryfikuje bycia
posiadaczem licencji.
--
pozdro
R.e.m.e.K
Radosław Sokół
2012-11-03 14:42:53 UTC
Post by wyjadacz
Your PC needs to restart.
Please hold down the power button.
Error Code: 0x0000005D
UNSUPPORTED_PROCESSOR

Może próbujesz zainstalować wersję 64-bit na przykład?
| | Politechnika Śląska |
wyjadacz
Nie, jest to wersja 32-bit...
Mark
2012-11-03 19:12:28 UTC
Post by wyjadacz
Post by Radosław Sokół
Post by wyjadacz
[...]
Procesor musi wspierać zestaw tych instrukcji: Physical Address
Extension (PAE), NX, and SSE2
--
Mark
***@pnet.pl
***@onet.pl
Andrzej P. Wozniak
2012-11-03 20:12:03 UTC
Post by Mark
Post by wyjadacz
Post by Radosław Sokół
Post by wyjadacz
[...]
^^
Gdyby ktoś nie mógł znaleźć - NX u Intela nazywa się XD, a mają to dopiero
ostatnie modele Pentium 4 na LGA775 (niektóre modele Prescott i Cedar Mill).
Andrzej P. Woźniak ***@pochta.onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)
poncio
poncio
2012-11-04 23:37:35 UTC
Post by Andrzej P. Wozniak
Post by Mark
Post by wyjadacz
Post by Radosław Sokół
Post by wyjadacz
[...]
Wyjadacz !
Dokładnie tak jest, jak koledzy Ci wyżej opisują....sprawdzić to możesz
w BIOS-ie swego kompa, lub....za pomocą legalnego programu (do
ściągnięcia z różnych popularnych stronek) który sprawdzi czy Twój
komputer nadaje się (sprzętowo) do zainstalowania systemu W8 oraz
podpowie co masz zrobić z programami znajdującymi się na Twoim kompie po
zainstalowania W8 !

axel
Anerys
2012-11-04 00:25:40 UTC
Post by Radosław Sokół
Post by wyjadacz
Your PC needs to restart.
Please hold down the power button.
Error Code: 0x0000005D
UNSUPPORTED_PROCESSOR
Może próbujesz zainstalować wersję 64-bit na przykład?
Trochę dziwne, bo wersja 64-bit, jeśli się ją chce położyć na 32 bity, to
sama pyszczy, że tu jej się nie chce. Przy próbie rozwiązywania problemów z
dźwiękiem chciałem na lapie spróbować, ale Pentium M nie ma 64 bitów i
prawidłowo zapyszczyło (W8 Developer Preview) o błędzie.
2012-11-05 18:45:14 UTC
Post by wyjadacz
[...]
Hmm... Czy to znaczy że nie postestuję na Virtualboxie tego nowego
wspaniałego systemu?
Też mam taki komunikat :-(

Radosław Sokół
2012-11-06 11:03:23 UTC
Hmm... Czy to znaczy że nie postestuję na Virtualboxie tego nowego wspaniałego systemu?
Też mam taki komunikat :-(
Jeżeli masz mikroprocesor z obsługą wymaganych rozszerzeń,
to w samym VirtualBoxie wystarczy pewnie włączyć sprzętową
wirtualizację i NX.

Testowałem Windows 8 Consumer Preview na VirtualBox i dzia-
łał bez problemu (ale na Core i7).
| | |