odmowa dostepu do pliku
Skow
2004-05-09 00:18:13 UTC
Witam,

Mam problem z plikiem a wlasciwie katalogiem

Przy probie "dotkniecia" go wyskakuje komunikat "Odmowa dostepu"

Probowalem juz chyba wszystkiego

Pomozcie !!!

Pozdrowienia,

Skow

PS NMie zalezy mi na tym katalogu, chce sie go pozbyc
Jarek Szpin@k
2004-05-09 09:42:52 UTC
Post by Skow
Witam,
Mam problem z plikiem a wlasciwie katalogiem
Przy probie "dotkniecia" go wyskakuje komunikat "Odmowa dostepu"
Zakładam, że jesteś administratorem na tej stacji.
Jeśli nie - RTFM :D
Jeśli tak, sprawdź w ustawieniach zabezpieczeń NTFS.
Wydaje mi się, że powinieneś sprawdzić na samym początku, czy ten
katalog po restarcie dalej będzie istniał.
BTW. Co to za katalog i jaka jest do niego ścieżka.
Nie jest to przypadkiem jeden z katalogów %SYSTEMROOT% ?

Napisz coś więcej i gdzie masz ten plik (folder) ... to może coś
poradzimy na Twój problem ...

J.
"Wymieniaj doświadczenia. Ale tylko na lepsze!" (Janina Ipohorska)
Skow
2004-05-09 10:00:02 UTC
Post by Jarek ***@k
Post by Skow
Witam,
Mam problem z plikiem a wlasciwie katalogiem
Przy probie "dotkniecia" go wyskakuje komunikat "Odmowa dostepu"
Zakładam, że jesteś administratorem na tej stacji.
Tak :)
Post by Jarek ***@k
Jeśli tak, sprawdź w ustawieniach zabezpieczeń NTFS.
Wydaje mi się, że powinieneś sprawdzić na samym początku, czy ten
katalog po restarcie dalej będzie istniał.
Istnieje juz od wielu restartow
Post by Jarek ***@k
[...]
Nie , katalog ten znajduje sie na innym dysku niz system, jest to katalog z
filmem, jego sciazka to g:\
Jarek Szpin@k
2004-05-09 10:07:41 UTC
Post by Skow
katalog ten znajduje sie na innym dysku niz system, jest to katalog z
filmem, jego sciazka to g:\
pozostaje zatem NTFS - zobacz w ustawieniach zabezpieczeń jak już pisałem.
Czy to WXP czy inna "winda" ?
A może nie masz ustawionego widoku zabezp. NTFS ?
Odznaczone masz:
Start->Panel Sterowania->Opcje Folderów-> Widok->Użyj prostego
udostępniania plików (zalecane) ?

J.
--
"Ciało dopiero przez erotyzm staje się interesujące i symboliczne."
(Karol Irzykowski)
s***@gazeta.pl
2004-05-09 10:21:12 UTC
Post by Jarek ***@k
[...]
Jak zwykle najprostsze rozwiazanie najlepsze, dziala !
Jestem dozgonnie wdzieczny :)

A tak BTW to czy ja dobrze rozumiem ze WINXP pozwolil mi w takim razie nadac
sobie prawa ktorych sam nie mialem ??

Pozdrawiam,

Skow
Jarek Szpin@k
2004-05-09 10:47:12 UTC
Post by s***@gazeta.pl
A tak BTW to czy ja dobrze rozumiem ze WINXP pozwolil mi w takim razie nadac
sobie prawa ktorych sam nie mialem ??
Co masz dokładnie na myśli kolego? A jakich praw wg. Ciebie nie miałeś
dotychczas będąc Administatorem stacji?
Możesz sobie teraz jedynie nadawać prawa do zasobów (czyt.
katalogów/plików), gdzie jakimś cudem dotychczas ich nie miałeś. I tyle. :D

J.
"Wymieniaj doświadczenia. Ale tylko na lepsze!" (Janina Ipohorska)
Skow
2004-05-09 10:52:56 UTC
Post by Jarek ***@k
[...]
Ja nie jestem pewien czy dobrze mysle, ale :

pomijam juz ten"cud" ze bedac adminem oraz "tworca" tegoz katalogu nie mialem
do niego praw, to skoro nie mam prawa wejsc do katalogu to jak moge miec
prawo nadania sobie tego prawa ? MAm nadzieje ze da sie z tego odczytac o co
mi chodzi :)
Jarek Szpin@k
2004-05-09 11:00:09 UTC
Post by Skow
Ja nie jestem pewien czy dobrze mysle
No to ja już tymbardziej ....
Post by Skow
pomijam juz ten"cud" ze bedac adminem oraz "tworca" tegoz katalogu nie mialem
do niego praw, to skoro nie mam prawa wejsc do katalogu to jak moge miec
prawo nadania sobie tego prawa ?
Jeśli jesteś początkującym użyt. WXP, polecam lektórę Helpa. Tam masz
wszystko czarno na białym opisane co i jak z prawami do NTFS oraz
prawami poszczególnych użytkowników WinXP.

MAm nadzieje ze da sie z tego odczytac o co
Post by Skow
mi chodzi :)
Nadzieja nadzieją .... ale tak naprawdę to chodzi Ci pewnie o to czy
jest możliwe abyś w tej chwili jakiś praw nie miał.
Jeśli tak, to powiem Ci że:

1. Jako Admin powinieneś "z urzędu" mięć prawa właściwie WSZYSTKIE
2. Jeśli ich w którymś miejscu nie masz - znaczyć to może, że nie jesteś
"właścicielem" lub tzw. Twórcą danego zasobu/;
3. Jeśli z tego PC korzystasz tylko TY sam - nie wiem jak mogę Ci pomóc.
Problem w tym, że tłumaczenia jak i co z prawami pod XP jest tyle ...
że spędziłbym cąły dzień tłumacząc Ci na grupie jak i co to za zasady.
Poczytaj sobie Helpa jak pisałem lub wejdź na
http://support.microsoft.com/ i wyszukaj sobie text: "Prawa i
Udostępnianie plików oraz katalogów". I tyle.
To naprawdę duuuży temat.

EOT.

Powodzenia :D

J.
Skow
2004-05-09 11:39:10 UTC
Je¶li jeste¶ pocz±tkuj±cym u¿yt. WXP, polecam lektórê Helpa. Tam masz
wszystko czarno na bia³ym opisane co i jak z prawami do NTFS oraz
prawami poszczególnych u¿ytkowników WinXP.
EOT.
Powodzenia :D
J.
Nie wazne, chetnie poczytam cos na ten temat
Jeszcze raz dzieki,

Skow

Piotr Krzyżański
2004-05-09 10:58:06 UTC
[...]