Zmniejszanie partycji w Windows 7
Animka
2010-06-10 13:59:29 UTC
Naczytałam się tutaj o tym, że mam za dużą partycję C:. Coś mi odbiło i
sobie w samym Win 7 ją zmniejszyłam. Myślałam, że to co zmniejszyłam w
C: przejdzie na D:.
Niestety, utworzyła mi się nowa partycja, która nie da się usunąć i w
związku z tym nadałam jej kolejną literkę - K. Chcę się tego pozbyć, ale
nie da się.
Wychodzi jeszcze na to, że na tej partycji mam jakieś pliki, a nie mam
nic na tym dysku.
Zajęte miejsce: 94953472 bajtów - 90,5 MB
Wolne miejsce: 27425968128 - 25,6 GB
Pojemność: 25,6 GB

Jak to przesunąć na partycję D:, albo z powrotem na partycję C:?
System plików NTFS.
animka
JoteR
2010-06-10 15:43:22 UTC
Post by Animka
Naczytałam się tutaj o tym, że mam za dużą partycję C:.
Niestety, zawsze się znajdą jacyś nawiedzeni, którzy swoje "wydajemisię"
głoszą w formie prawdy objawionej, nie zważając na obecność kobiet, dzieci i
starców :-/
Post by Animka
Jak to przesunąć na partycję D:, albo z powrotem na partycję C:?
Zabierz tej partycji literkę i zapomnij o niej. Tak będzie najbezpieczniej.
A jak Ci się zrobi za ciasno na C:, to wtedy dopiero zaczniemy kombinować,
jak to skleić z powrotem.

JoteR
Araneus Diadematus
2010-06-10 16:04:15 UTC
Post by JoteR
Post by Animka
[...]
Skoro nie da się odwrócić... Po zabraniu literki partycji wmontowałbym
ją do struktury katalogów. To jest b. proste, ale raczej mało znane.
Wtedy partycja nie leżała by odłogiem. A w razie jakiegoś kollapsu na
macierzystej i konieczności reinstalki systemu pozostaje jedynie
wmontować partycję z powrotem.
--
((*))
((+))
Animka
2010-06-10 17:23:54 UTC
Post by Animka
[...]
OK, niech tak narazie będzie.
Chciałam wejść w chkdsk.exe (z wiersza polecenia oraz w trybie
awaryjnym), ale system nie chce mnie wpuścić, że niby nie mam
odpowiednich uprawnień do swojego dysku, a mam.
animka
Piotr M
2010-06-10 17:44:50 UTC
Post by Animka
Post by Animka
[...]
Widzisz, a tak było spokojnie u Ciebie, system idealnie dopracowany itd,
ale jak widać zawsze można sobie coś znaleźć do zrobienia na kompie ;)

Ja to bym mógł nawet zrobić to samo co Ty aby pokombinować i zobaczyć z
czym masz problem, ale nie tykam się tego ;P komp potrzebny codziennie
do pracy i nie może być przestojów awaryjnych..
--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
- Szukałem, ale nie znalazłem."
Animka
2010-06-10 17:55:25 UTC
Post by Piotr M
Post by Animka
Post by Animka
[...]
Za często jednak eksperymentuję. Chciałam się przekonać, czy mi
powiększy tę partycję czy nie. Teraz będę miała nauczkę. Jednak program
w Windows 7 jest do kitu.
Czasami tak mi zaczyna zasuwać dysk, że ze strachu zamykam to co w danej
chwili mam otwarte. To się dzieje od czasu, kiedy partycję sobie
zmniejszyłam.
Post by Piotr M
Ja to bym mógł nawet zrobić to samo co Ty aby pokombinować i zobaczyć z
czym masz problem, ale nie tykam się tego ;P komp potrzebny codziennie
do pracy i nie może być przestojów awaryjnych..
To nie kombinuj. Lepsza większa partycja niż nic.
animka
Norbert
2010-06-10 23:39:16 UTC
Jednak program w Windows 7 jest do kitu.
Hehe, innych wnioskow nie masz?
Norbert
Animka
2010-06-10 21:59:49 UTC
Post by Animka
[...]
Hej!
Zrobiłam już tak jak chciałam :-)
Najpierw znowu powiększyłam (w programie Win7) partycję C. Nie wszystko
się powiększyło do C. Na tej niechcianej partycji zostało 95 MB. Potem
zainstalowałam Paragon Partition Manager i trochę w ciemno (program po
angielsku) działałam dalej.
W tym programie dało się powiększyć partycję C o te 95 MB i niechciana
partycja zniknęła. Następnie powiększyłam partycję D. (Program pokazywał
ile zabiera z partycji C), no i wszystko jest OK :-)
Tutaj moje dzieło:

:-)
animka
JoteR
2010-06-11 06:06:39 UTC
Potem zainstalowałam Paragon Partition Manager i trochę
w ciemno (program po angielsku) działałam dalej.
Powiało grozą ;-)
no i wszystko jest OK :-)
No to moje szczere gratulacje.

JoteR