Windows 7 i partycje
Szymon von Ulezalka
2009-10-10 19:48:14 UTC
witam
mam problem: nie moge 'zmusic' systemu, by zainstalowal sie na
wskazanej przezemnie partycji, konkretnie: mam 3 partycje: 30, 75 i
530 gb. instalator (konkretnie: partycjoner ktory sie wlacza podczas
instalacji systemu) widzi je w takiej dokladnie kolejnosci (nic
dziwnego, bo ja je tak tworze)- niestety, za chiny ludowe nie moge
zmusic windowsa by sie zainstalowal (tj. oznaczyl jako dysk C i sie na
nim zainstalowal) na najmniejszej partycji- zawsze wybiera te
najwieksza. jak moge go zmusic by postepowal tak jak chce (moze sa
jakies opcje, ktore powinny zostac podane mu podczas bootowania z dvd,
tak, by bylo wiecej opcji podczas instalacji)?
ewentualnie- jakim programem (najlepiej darmowym) moge zmniejszyc
partycje /przy zalozeniu ze zainstaluje wszystko na jednej, wielkiej
partycji C/ spod dzialajacego systemu? przelozenie dysku do innego
kompa nie wchodzi w gre.

pozdrawiam
szymon
Michal Kawecki
2009-10-10 20:11:16 UTC
Dnia Sat, 10 Oct 2009 12:48:14 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka
Post by Szymon von Ulezalka
[...]
A co stoi na przeszkodzie, żeby utworzyć tylko jedną małą partycję i na
niej postawić system? Resztę partycji dołożysz sobie później.
--
M. [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
Szymon von Ulezalka
2009-10-10 20:20:57 UTC
Post by Michal Kawecki
A co stoi na przeszkodzie, żeby utworzyć tylko jedną małą partycję i na
niej postawić system? Resztę partycji dołożysz sobie później.
w sumie racja. tylko szkoda, ze trzeba to tak obchodzic, ze sie nie da
tego zrobic prosciej (czytaj: podczas instalacji). chcialem sobie czas
oszczedzic :)

pozdrawiam
szymon
Michal Kawecki
2009-10-10 20:36:12 UTC
Dnia Sat, 10 Oct 2009 13:20:57 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka
Post by Szymon von Ulezalka
Post by Michal Kawecki
[...]
Czy Ty te partycje zakładasz podczas instalacji, spod instalatora, i
wszystkie są podstawowe? W takim wypadku musiałeś się natknąć na jakiś
babol instalatora. Dziwne.

Ja bym próbował jeszcze tak: wiersz poleceń (Shift+F10), diskpart,
przegląd/zakładanie prartycji, ustawienie aktywnej partycji, i powrót do
instalacji systemu poleceniem setup (albo install, nie pamiętam).
Szymon von Ulezalka
2009-10-11 14:10:32 UTC
Post by Michal Kawecki
Czy Ty te partycje zakładasz podczas instalacji, spod instalatora, i
wszystkie są podstawowe? W takim wypadku musiałeś się natknąć na jakiś
babol instalatora. Dziwne.
co do instalacji (w sensie: czy wszystkie sa podstawowe, czy tez 3
podstawowe + rozszerzona - to nie wiem, zapomnialem sprawdzic (a
wypadaloby, bo chce miec dualboota)
Post by Michal Kawecki
Ja bym próbował jeszcze tak: wiersz poleceń (Shift+F10), diskpart,
przegląd/zakładanie prartycji, ustawienie aktywnej partycji, i powrót do
instalacji systemu poleceniem setup (albo install, nie pamiętam).
znalazlem rozwiazanie: podczas instalacji, po utworzeniu partycji,
nalezy z powrotem kliknac (tj. zaznaczyc kliknieciem) partycje
przeznaczona na dysk C- poprzednio, po utworzeniu ostatniej partycji,
klikalem po prostu 'next' - i ostatnia zaznaczona partycja byla
traktowana jako dysk C.

a tak z innej beczki- czemu windows utworzyl mi dodatkowa, ~100mb
partycje na poczatku dysku? jest ona wolna w 85%

pozdrawiam
szymon
Michal Kawecki
2009-10-11 16:11:07 UTC
Dnia Sun, 11 Oct 2009 07:10:31 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka
Post by Szymon von Ulezalka
[...]
Hmmm, chyba muszę podczyścić swą szklaną kulę :-).
Post by Szymon von Ulezalka
a tak z innej beczki- czemu windows utworzyl mi dodatkowa, ~100mb
partycje na poczatku dysku? jest ona wolna w 85%
Ta partycja stanowi dla Ciebie ratunek w przypadku, gdyby system
przestał się uruchamiać. Znajduje się tam coś w rodzaju miniWindows o
kodowej nazwie WinRE, rozmaite narzędzia naprawcze, systemowy
bootmanager, a także - opcjonalnie - loader programu BitLocker służącego
do zaszyfrowania systemowej partycji.

BTW w pełnej wersji Windows 7 (nie RTM) ma ona wielkość 200 MB.
Sempiterna
2009-10-11 16:26:16 UTC
Post by Michal Kawecki
[...]
Tak sobie pomyślałem, czy nie było by uzasadnione, tam wepchnąć swapfile
i plik hibernacji i odpowiednio przesunąć granice partycji? Aż się
prosi, aby to uczynić...
Ja tylko pytam...
--
Nowy telefon do wiadomej Wiktorii:
{ Tel. 00 38 (098) 534-37-97 } E-mail:***@mail.zp.ua
tg
2009-10-11 18:34:37 UTC
Post by Michal Kawecki
[...]
swapa ustawic na stale, hiberfil staly jest, jezeli nie sa pofragmentowane
to sie nie pofragmentuja - zysk z przeniesienia zaden

ta partycja moze byc wogole wykorzystana w ten sposob? nie ma jakiegos
dziwnego id?
http://www.mydigitallife.info/2009/01/09/how-to-avoid-200mb-hidden-system-partition-from-been-created-during-windows-7-installation/