nieczytelny .pdf z poczty .o2
b***@gmail.com
2013-06-23 12:35:26 UTC
Pewnie to nie do końca temat związany z tą grupą ale nie znam lepszego.
Mój problem dotyczy przesyłania .pdf-a przez pocztę.
Dokładnie pocztę na .o2.pl.
Prawidłowo wyświetlany .pdf na komputerze, wysłany przez wspomnianą pocztę staje się nie czytelny. Tzn. albo jest pustą stroną, albo pojawia się tylko kilka elementów graficznych ew. tekst jest jakąś chaotyczną zbitką znaków.
Pdf wygląd tak jak by ktoś/coś ingerowało gdy jest na serwerze poczty.
W czym może być problem?
Krystek
2013-06-23 18:10:44 UTC
Post by b***@gmail.com
[...]
Jakim programem otwierasz pliki PDF? Od czasu do czasu znajomy wrzuca mi
na dysk sieciowy pliki PDF, które otrzymuje pocztą elektroniczną. Bywa,
że domyślny program do otwierania plików PDF (Foxit PDF Viewer) w
systemie nie jest w stanie ich wyświetlić i komunikuje błąd. Wtedy dla
pewności sprawdzam innymi programami.

Miałem ostatnio właśnie taki przypadek i okazało się, że inny program te
PDF-y otworzył. A był to Sumatra PDF -
<http://blog.kowalczyk.info/software/sumatrapdf/free-pdf-reader.html>
(czyta też pliki DjVu oraz ebooki ePub i Mobi) Występuje również w
wersji portable, bez instalacji -
<http://blog.kowalczyk.info/software/sumatrapdf/download-free-pdf-viewer.html>
Spróbuj tym programem odczytać te uszkodzone pliki.

W ostateczności pozostaje Ci próba ich otwarcia najnowszą wersją Adobe
Readera albo próba konwersji z PDF do np. PostScript (PS).

K.
http://www.krystek.art.pl/
b***@gmail.com
Myślę że to nie w tym rzecz. Ja sam generuję te pdf-y. Na moim czy innym kompie wyglądają prawidłowo. Od lat. Tylko nagle teraz te które wysyłam na serwer poczty o2 ulegają destrukcji przedziwnej. Dziękuje za odzew.
Grzegorz Niemirowski
2013-06-24 19:36:34 UTC
Post by b***@gmail.com
Witam
[...]
A jak ściągasz progrmamem pocztowym, to też załączniki są popsute?
--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
b***@gmail.com
2013-06-25 19:26:53 UTC
Nie wiem. Nie korzystam z programów pocztowych.
Grzegorz Niemirowski
2013-06-25 20:09:05 UTC
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 21:36:34 UTC+2 użytkownik Grzegorz
Post by Grzegorz Niemirowski
A jak ściągasz progrmamem pocztowym, to też załączniki są popsute?
Nie wiem. Nie korzystam z programów pocztowych.
Ale dla testu można by sprawdzić. Bo to pewnie interfejs WWW poczty o2 coś
psuje.
--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
Uptime: 3 days, 3 hours, 14 minutes and 1 second
JoteR
2013-06-25 21:11:10 UTC
Post by b***@gmail.com
Post by Grzegorz Niemirowski
A jak ściągasz progrmamem pocztowym, to też załączniki są popsute?
Nie wiem. Nie korzystam z programów pocztowych.
Ale dla testu można by sprawdzić.
Z ciekawości sprawdziłem.
Post by Grzegorz Niemirowski
Bo to pewnie interfejs WWW poczty o2 coś psuje.
Nie zepsuł. Ani załącznika wypchniętego z webowego międzymordzia o2, ani
załącznika odebranego przez te międzymordzie. Pytanie, czym wątkopodawca
otwiera te pedeefy, bo jeśli bezpośrednio w Najlepszej Przeglądarce w
Ramieniu Oriona, to mam pewne podejrzenia ;->

JoteR
b***@gmail.com
2013-06-25 21:54:11 UTC
Np. Foxit Reader
GAD Zombie
2013-06-25 13:43:48 UTC
Post by b***@gmail.com
Witam
[...]
Spróbuj skompresować pdfa np. zipem i wtedy dopiero załącz do maila. Jak
zip się rozpakuje po dostarczeniu, to PDF powinien być identyczny z
wysłanym. Jeśli się nie rozpakuje, to coś po drodze na 100% uszkodziło
plik. Mógłby to być problem z samym wysyłaniem/odbieraniem przez sieć,
ale może też na serwerze być coś, co ingeruje w załączniki maili i je
modyfikuje, np. z powodu podejrzenia jakiejś infekcji w mailu.
Gdyby jakimś cudem coś ingerowało w zipa na serwerze (gmail tak chyba
robi) to zmień mu rozszerzenie z zip na inne (np. zi_) lub zahasłuj go
przy kompresji.
--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/
http://classicgamesmaniac.gad.art.pl/ http://gry-samochodowe.gad.art.pl/
b***@gmail.com
Zzpiowany pdf jest ok. Tylko chciałbym wysyłać pdf "normalnie", bez kombinowania.
GLaF
2013-06-25 19:51:57 UTC
Post by b***@gmail.com
Zzpiowany pdf jest ok. Tylko chciałbym wysyłać pdf "normalnie", bez kombinowania.
Już od dawna nie korzystam z o2. Kiedyś nie dało się załączyć plików .rtf,
zamiast jako załącznik, pojawiały się w treści maila na stronie poczty (nie
dało się pobrać załącznika). Zgłosiłem błąd do ich supportu, to mi
poradzili kompresować pliki przed wysłaniem. Podejrzewam, że z plikami .pdf
mają podobny problem.
GLaF
1634Racine
2013-06-28 21:35:17 UTC
Post by b***@gmail.com
Witam
[...]
mozesz sprobowac przepchnac taki pdf przez GSview32.exe. Jesli pomoze, moze
zgadniemy - dlaczego.