polskie znaki i cmd.exe
Marek
2008-06-10 17:41:55 UTC

Próbuję złączyć dwa pliki poprzez plik batch zlacz.cmd

Zawartość pliku zlacz.cmd

-------cut------------
type "ółźńć.txt" > bółka.txt
type "ććńśó.txt" >> bółka.txt
-------cut------------

Jeśli uruchomię te polecenia będąc w CLI to nazwy są prawidłowe.
Jeśli uruchomię plik "zlacz.cmd" z tą zawartością - wyskakują mi wszędzie
krzaki zamiast polskich liter.

Plików będzie docelowo więcej, bo to część większego skryptu, a VBS i inne
nie wchodzą w grę - tylko CMD.EXE (tm) i Windows 2000 wzwyż

Ja poległem już w walce z naszymi diakrytykami....
f1j@k_?
2008-06-10 18:48:41 UTC
Post by Marek
Jeśli uruchomię plik "zlacz.cmd" z tą zawartością - wyskakują mi wszędzie
krzaki zamiast polskich liter.
W linii komend kroluje kodowanie DOS (852) jesli otworzysz to za pomoca
dosowej aplikacji "edit" bedzie ok
Piotr Palusiński
2008-06-10 20:39:51 UTC
Post by ***@k_?
Post by Marek
Jeśli uruchomię plik "zlacz.cmd" z tą zawartością - wyskakują mi wszędzie
krzaki zamiast polskich liter.
W linii komend kroluje kodowanie DOS (852) jesli otworzysz to za pomoca
dosowej aplikacji "edit" bedzie ok
Tu masz podobny wątek:
http://groups.google.pl/group/ms-news.pl.windowsxp/browse_thread/thread/89af71b945f59ec9/5268fa7271f85409?lnk=st&q=codepage+palusi%C5%84ski#5268fa7271f85409
f1j@k_?
ja???
Piotr Palusiński
2008-06-11 19:06:51 UTC
Post by Piotr Palusiński
Post by ***@k_?
Post by Marek
[...]
Oj pomyliłem adresata - przepraszam ;-)
Grzegorz Niemirowski
2008-06-10 18:56:45 UTC
Post by Marek
Witam,
[...]
A czym tworzysz plik bat?
Jak chcesz mieć kodowanie windowsowe zamiast dosowego to zmień sobie
komendą:
chcp 1250
Więcej: http://www.grzegorz.net/articles/index.php?id=conenc
--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
Marek
2008-06-10 20:58:38 UTC
Post by Grzegorz Niemirowski
A czym tworzysz plik bat?
Jak chcesz mieć kodowanie windowsowe zamiast dosowego to zmień sobie
chcp 1250
Więcej: http://www.grzegorz.net/articles/index.php?id=conenc
To w takim razie niespodzianka.
Poniżej zawartość pliku .cmd oraz to co wypluwa z siebie to polecenie

Grzegorz Niemirowski
2008-06-10 21:11:40 UTC
Post by Marek
[...]
http://62.69.213.236/windows/ex1.jpg
Bo w Notatniku piszez za pomocą 1250 a cmd każesz używać 28592. Ja otwieram
Notatnik, piszę:
chcp 1250
echo ąćżźć > żźćź
zapisuję jako aaa.cmd, klikam go i wszystko pięknie działa.